HTML

B(alu)LOG

Időnként írok. Mint mindenki. Néha rábukkanok rég elfeledett agymenéseimre, szösszeneteimre, hangulat foszlányokra. Sok közülük viszont eltűnt, végleg elveszett. Most megpróbálom összegyűjteni a maradékot, hátha később még fontos lehet.

Friss topikok

  • Bánfi Bence: Igen. Ez olyan dolog amikor a politikai vírusok letarolnak mindent és hullákat hagynak maguk után.... (2020.07.01. 21:32) ...
  • Attilajukkaja: Tetszik! (2020.06.05. 13:24) MÉTELY
  • Attilajukkaja: @MAXVAL bircaman közíró: Ismétlem, kaszával és ököllel nem vívnak eszmei harcokat. (2020.05.24. 11:48) SZERENCSÉS VAGYOK
  • Phillipe Anville: Ez durva.. (2019.04.09. 19:11) BENCE
  • apro_marosan_petergabor: @$pi$: örölök, hogy egyébkén a többi gondolatommal egyet értesz. (2018.06.16. 08:48) NE BICIKLIZZ, BASSZUS! MÁ' MEGIN' TÚLTOLOD!

Címkék

1941 (1) 1956 (1) 1994 (1) 2020 (1) 33-asparagrafus (1) 33771 (1) 525600perc (1) 888 (1) age (1) aggodalom (2) agondolkodásnégyzethálója (1) ahazaszolgálatában (1) aHolokausztMagyarországiÁldozatainakEmléknapja (1) AIDS (1) akiszegényazalegszegényebb (1) ákos (1) áldozat (2) aljasság (2) alkotás (1) államférfi (1) államibuzizás (1) államtitkár (2) álom (2) álszent (2) álszentség (1) antiszemitizmus (12) anyaság (1) apátia (2) április (1) aradiutca (1) árnyék (2) árokásás (1) asszociáció (1) átjelentkezés (1) Auschwitz (1) auschwitz (2) baán (1) BabiJar (1) Balaton (1) BalianBaschbaum (1) bánat (1) bántalmazottak (1) Bartók (1) bátor (1) bayerzsolt (1) becsület (1) bence (1) BenjaminMelzer (1) berkeczbalázs (1) Berzsenyi (1) besegergő (1) beszélnikellróla (1) bezár (1) biológiainem (1) bíró (1) bizalom (1) biztonság (2) boldogság (4) borosspéter (2) bőrszín (1) Budapest (1) bújócska (2) bukás (2) bűn (1) bűnbeesésután (1) bűncselekmény (1) bűnös (1) büszkeség (2) buzizás (1) Bváltozat (1) Cassandra (1) cigány (7) cionizmus (1) civilek (1) civilizáció (1) cölibátus (1) csakazértis (1) család (1) csilagosház (1) csillag (1) csömör (1) csönd (1) dal (1) demográfiaikonferencia (1) demokrácia (1) deportálás (2) depresszió (1) diktatúra (3) dilettantizmus (4) diplomácia (1) Don-kanyar (1) drogliberalizáció (1) egyedül (2) egyenjogúság (2) egyenlőség (1) egyetem (1) egyház (2) egypártrendszer (1) éhezők (1) éjszaka (2) elégtétel (1) élet (3) elmebaj (1) elmúlt (1) elnyomottak (1) eltűnés (1) eltűnődés (1) elveszett (3) elveszve (1) ember (1) emberijogok (1) emberiminőség (1) emberség (4) embertelenség (1) emlék (2) emlékek (1) emlékmű (1) emléknap (1) én (3) ének (1) ennyivolt (1) Erdő Péter (1) érinthetetlen (2) erkölcs (1) erő (3) erős (1) erőszak (2) érzékenység (1) érzelem (1) eső (2) eszme (1) európa (2) európaikultúra (1) facebook (1) fájdalom (5) fajelmélet (1) fák (1) fasizmus (5) fásultság (1) feelingfree (1) fehérbőrű (1) fehérember (1) félelem (1) felelősséghárítás (1) felelősség elhárítás (1) felszabadulás (1) felszabadultság (1) fenntartható (1) fény (2) fenyegetés (1) férfi (1) férfi? (1) férfitársadalom (1) fidesz (4) figyelem (1) filozófus (1) fortélyosfélelem (2) freedom (1) függőség (1) gay (2) gazdaság (1) gazdaságtalan (1) gender (2) genderelmélet (1) globálisfelmelegedés (1) gondolat (1) görögibolya (1) gulyásgergely (1) gyáva (1) gyávaság (2) gyenge (1) gyerekjáték (1) gyerekkor (1) gyermekáldás (1) gyermekporno (1) gyermekvállalás (1) gyűlölet (10) gyűlöletkeltés (5) gyűrűkura (1) háború (7) hajléktalan (2) hajnalalkony (1) halál (1) halálbüntetés (1) hallgatás (1) hanuka (1) harrachpéter (1) hasznos (1) hatalmiarrogancia (2) határzár (1) háttérhatalom (1) haverok (1) haza (2) hazafias (1) hazaszeretet (2) házelnök (1) hazugság (6) hazugságország (2) helerágnes (1) heteroszexuális (1) heteroszexualitás (1) hiány (1) hímsovinizmus (1) hírhamisítás (1) hisztériakeltés (1) hit (2) hitVSvallás (1) HIV (1) hívők (1) hóbagoly (2) hol? (1) holnap (1) holokaustemléknap (1) holokauszt (5) holokausztemléknap (2) Hóman (1) homofób (1) homofóbia (4) homoszexualitás (1) horthy (2) HorthyMiklós (1) hurráoptimizmus (1) húsvét (1) huszonhárom (1) huszonkilenc (1) idegengyűlölet (1) idő (5) ifj.lomnicizoltán (1) II.világháború (1) illat (1) illiberális (1) illogikusilliberális (1) indulat (1) integráció (1) interszex (1) istenakarata (1) ítélet (1) itt (1) játék (2) játékos (1) jelen (2) jezsuita (1) jobbik (1) jog (1) jogász (1) jogegyenlőség (3) jogfosztás (1) jogfosztottság (1) jogkorlátozás (1) jóslat (1) jövő (2) jövőtlen (2) kaletagábor (1) kampány (2) kapcsolat (1) Karinthy (1) káromkodás (1) kárpótlás (1) karsailászló (1) Katolikus egyház (1) kávé (1) KDNP (1) kegyeletsértés (2) kegyetlenség (1) kékcédulásválasztások (1) kell (1) Kenderes (1) kérdés (1) kerényi (2) keresztény (1) keresztényállam (1) kereszténydemokrácia (3) kereszténység (2) keresztényszabadság (1) kerítés (1) kesergés (1) ki? (1) KieranDamienMoloney (1) Kijev (1) kimaradt (1) kínlódás (1) kinyílottapitypang (1) kirekesztés (8) Kis-Rigó László (1) kisebbség (3) kizsákmányolás (1) kleptokrácia (1) KLIK (1) klímahiszti (1) klímakatasztrófa (1) kommunikáció (1) komunisták (1) koncentrációstábor (1) konyhábanahelye (1) könyvégetés (1) kor (1) kormány (7) kormánypropaganda (1) kormányzó (1) környezet (1) környezetvédelem (2) köszöntés (1) koszorúsferenc (1) következménynélküli (2) kozármisleny (1) közfinanszírozás (1) köznevelési kerekasztal (1) kristályéjszaka (1) külföldrőlszavazás (1) kultúra (2) LaithAshley (1) láthatatlan (2) lebensborn (1) lélekszám (1) lelkiismeret (1) lelkiismeretfurdalás (1) létbizonytalanság (1) létezés (1) levél (1) lezsáksándor (1) liberális (1) liberalizmus (2) liget (1) LigetProject (1) ligetvédők (1) liturgia (1) logika (1) ma (1) magánvélemény (1) magány (2) magyar (1) magyarnyelv (1) magyarország (6) Magyarország (10) már (1) március19. (1) martonyi (1) másság (1) meddig? (1) média (1) még (2) megáld (1) megbélyegzés (1) megélhetés (1) meggyőződés (1) megírom (1) megszentel (1) megújulás (1) melankólia (1) meleg (4) melegházasság (1) melocco (1) menekülés (6) menekült (1) mentális egészség (1) métely (1) mi (1) Micimackó (1) migráns (3) MindeztAzÚrNevében (1) miniszterelnök (1) miniszterelnökség (1) mise (1) Miskolc (1) mitológia (1) moralinsanity (1) most (1) múlt (8) munkaerőpiac (1) munkaszolgálat (1) művészet (1) múzeumnegyed (1) náci (1) nácik (2) nácizmus (1) nagykövet (1) nagyság (1) nagyszülők (1) nem (1) németmegszállás (1) nemtehetróla (1) nemtudhatom (1) nemvagyok (1) nemzet (1) nemzeti (1) nemzetikonzultáció (1) népbutítás (1) népszabadság (1) NERpap (1) nevelés (1) nevetés (2) nigéria (1) nincstöbbdobás (1) nőiegyenjogúság (2) nőiprincípium (1) nők (1) norvégia (1) nosztalgia (4) NovákKatalin (1) novákkatalin (2) nyár (1) nyelvtan (1) nyilas (1) nyomor (1) oktatás (2) ölelés (1) olykorbanéltem (1) önazonosság (1) önfeledtség (1) önpusztítás (1) Orbán (1) orbánviktor (5) Orbán Viktor (1) örökké (1) öröm (2) Őrség (1) összeesküvéselmélet (1) ostobaság (4) ősz (2) őszinteség (1) osztiezoltán (1) otthon (1) paranoia (2) parázs (1) pedofil (1) példa (1) peszach (1) photoshop (1) pirománia (1) pitiáner (1) plébános (1) politika (6) pride (1) Pride (2) prohászkaottokár (1) propaganda (2) pusztítás (1) rassz (1) rasszizmus (7) reakció (1) remény (1) rétváribence (1) RétváriBence (1) roma (2) rosszindulat (1) s9tétség (1) sajtó (1) sajtószabadság (1) salátatörvény (1) sarokkő (1) SchmidtMária (1) segítség (1) sehol (1) semjénzsolt (1) semmi (1) shoá (1) skandinávia (1) so-yah-take (1) sohatöbbé! (1) soros (2) sorosterv (1) sorssorok (1) sorvezető (1) sötét (1) stopsoros (1) suttyó (2) svédország (1) szabadság (3) SzakálySándor (1) szakálysándor (3) származás (1) szegénység (1) szegregáció (1) szégyen (4) szégyenérzet (1) szellemitemplom (1) személyijogok (1) szentmise (1) szépség (1) szeptember29. (1) szerelem (3) szeretet (1) szerethető (1) színek (1) szitokszó (1) szivárvány (1) szívfacsar (1) szobor (1) szófacsar (1) szójáték (1) szolga (1) szolgálólánymeséje (1) szövegkörnyezet (1) szülők (1) talán (1) talpnyalók (1) támasz (1) tanárok (1) tánc (1) tanítás (1) tapasz-talat (1) tapasztalat (1) társadalminem (1) társadalom (1) társadalomtudomány (1) társasjáték (1) tavasz (2) tehetetlenség (1) természet (1) testvériség (1) TGM (1) tisztelet (2) tisztelgésJ.A.előtt (1) tisztesség (1) titkárnő (1) titok (1) tízparancsolat (1) többség (1) többségitársadalom (1) tolerancia (1) tömeggyilkosság (1) történelem (1) történelemhamisítás (4) történész (3) törvény (1) törvényhozók (1) törvényjavaslat (1) törvénymódosítás (1) tovább (1) transzférfi (1) transznemű (2) transznő (1) tranzáció (1) tudatlanság (1) tudomány (2) tűnődés (1) turul (1) tusványos (1) tűz (1) udvariatlanság (1) ügyészség (1) ügyvéd (1) ukrán (1) undor (1) ünnep (1) űr (3) üres (2) úriember (1) uszítás (2) vágy (1) válasz (2) választás (1) választásicsalás (1) vallás (2) vallásigyakorlat (1) változás (1) védekezés (1) velaxin (1) véletlen (1) veritas (1) vers (13) videó (1) vidnyánszky (1) világégés (1) világméretűösszeesküvés (1) viselkedés (1) viselkedésforma (1) visszaajövőbe (1) voks (1) vona (1) XXI.század (6) zsidó (12) Zsidó (1) zsidómentés (1) zsidóösszeesküvés (1) zsisóellenesség (1) zuhanás (2) Címkefelhő

2013.08.12. 10:39 Láng Balázs

A múlt él

99 évesen halt meg.
Ágyban, párnák közt.

Körülbelül 15000 – igen, tizenötezer! – embernek ez miatta nem adatott meg. Sem a békés öregkor, sem a békés halál.

„…az idős férfit régóta belgyógyászati panaszokkal kezelték, az elmúlt napokban az egyik fővárosi kórházban feküdt. Kezelése közben tüdőgyulladást kapott, emiatt átszállították egy másik kórházba, de már nem tudtak segíteni rajta.”

Annak idején a lágerben a „belgyógyászati panaszokat” nem kezelték. De hisz a körülmények miatt támadó betegségek között nevetségesnek is tűnt volna holmi „belgyógyászati panasz”. A tífuszt sem kezelték – a fertőzés terjedését radikálisabb eszközökkel próbálták megakadályozni. Akkoriban, a sterilitás kedvéért, a fertőző ruhákat, tárgyakat elégették, megsemmisítették.
Az embereket is.

Családja körében élte a háború utáni évtizedeket. Igaz, néha kénytelen volt egyik országból a másikba költözni.

Édesanyám csak fényképről ismerhette az apját, akit a születése előtt deportáltak, nagyapám soha nem láthatta a kislányát. Ő is egyik országból a másikba utazott. Marhavagonban. És nem saját cselekedeteinek következményei elől menekülve. Nem, ő nem menekült. Vitték.

A háború után az öregember még 67 évet élt. Egy teljes emberöltőt, úgy, hogy nem gyötörte a lelkiismeret, nem érezte tetteinek súlyát. Csak azt nézte értetlenül, hogy őt el akarják szakítani a szeretteitől és bíróság előtt akarják megvádolni, megbüntetni olyasmiért, ami akkoriban a világ e szegletében nem számított bűnnek.

Ajándékba kapott még 67 évet.

Nagyapám 30 éves fiatalemberként halt meg.

Félreértés ne essék: nagyapámat nem Kassáról vitték el. Ő azon milliók egyike, akiknek halálához közvetlenül nem volt köze a kassai gettó parancsnokának. Csak úgy belegondoltam. Hogy az ő unokáinak volt nagyapja.

Nincs bennem se bosszúvágy, se elégedetlenség a büntetés elmaradása miatt (létezik egyáltalán megfelelő büntetés?), se kárörvendő öröm, egy humanoid halála miatt. Csak üresség. Száraz, kegyetlen üresség.

Isten legyen irgalmas hozzá… Ha tud.

Én nem tudok.

 

509 komment · 1 trackback


A bejegyzés trackback címe:

https://langbalu.blog.hu/api/trackback/id/tr365457267

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A múlt elmúlt 2013.08.12. 15:23:07

Megint külön egy "szerzőnek" szánom eme írást. Tudja és érti, akinek tudnia és értenie kell. A katona az katona, ha parancsnok, még akkor is. A parancsnok csak parancsot ad ki, de közel sem biztos, hogy a parancsról is ő dönt. Egy olyan korban, ahol a...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.12. 20:17:24

@buday008:

A trianoni békét magyar részről Benárd Ágost és Drasche-Lázár Alfréd írta alá, egyikük sem zsidó.

Prosztó 2013.08.12. 20:17:26

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

hu.wikipedia.org/wiki/Holodomor

A wikipediat is ukran nacionalistak szerkesztik. A Sztalin eletrajzat es a szovjet rezsim tortenetet feldolgozo tanulmanyokat is.

Nem tudom melyik szovjet vezetesben volt ukran (es melyik evben), lengyel, gruz, zsido, litvan tomegyilkosrol tudok, tobbrol is. De lehetett eppen ukran is.

Es akkor mi van?

buday008 2013.08.12. 20:18:09

@Ándi bácsi: Jó de azt a legelvetemültebb nemzetszocialista sem állithatja hogy a holocaust mese és egy zsidó sem halt meg... Most k mindegy minek nevezik holocausznak vagy népírtásnak. azért az einsatzgruppék is" szépen" dolgoztak. mindegy hogy 1 vagy 4 milla a léyneg hogy sok..

Nero Bianco 2013.08.12. 20:19:25

@A nevem Senki:
Úgy hogy Csehszlovákiát meg a németek és a magyarok rohanták le közösen.
Oszt abból lett a Cseh-Morva protektorátus, egy Tiso féle szlovák bábállam, és mi megkaptuk felvidéket és Kárpátalját.
Szét lett szedve, mint Lengyelország.
Semmi különbség nem volt.
Az orosok is meg mi is kihasználtuk a német expanziós törekvéseket.
Ha a németek nem hepciáskodnak, akkor mi se, meg az oroszok se vonultak volna be.

Prosztó 2013.08.12. 20:20:02

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Az ehinseg a holodomor.

Nem ismerem a modern nacionalista ukran interpretaciokat, de hogy Sztalin szandekosan leckeztette az ukranokat (ami, ergo, etnikai alapu megkulonboztetes, a Holodomor eseteben nepirtas), arra tobb forras is van.

LallyPop 2013.08.12. 20:20:08

@$pi$: Egyébként is Hitler a Madagaszkár tervet nem a seggéből húzta elő már a háború előtt tárgyalt zsidó kitelepítési tervekről Churchillel. Churchill sem volt olyan nagyon oda a zsidókért, de ha már háború lett azt gondolta hátha a németek elintézik valahogy az ügyet, csak sajna, nem intézték el.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.12. 20:21:23

@buday008:

Igen, jelentős volt a németbarát ukránok száma. Hozzáteszem: németbarát orosz is volt szép számmal. A nácikat segítő Orosz Felszabadító Hadsereg főleg oroszokból állt. S majdnem a német kapitulációig kitartottak a németek mellett.

buday008 2013.08.12. 20:21:23

@Nero Bianco: ezs em egésze igaz de modok mást. a szövetségesek mikor már a szárazföldön voltak az oroszokkal egyetemben: akkor mindegy egyes kurva nap számított volna a szidók szempontjából. ja hogy féltek a németektől az amcsik meg nemigazán siettek?xd egyedül patton pörgött volna de leállították...

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.12. 20:22:45

@Prosztó:

S ezeket a véleményeket ugyanannyian tagadják. Valójában a legnagyobb éhínség éppen Kelet-Ukrajnában volt, ahol a lakosság nagy része orosz és nem ukrán.

buday008 2013.08.12. 20:22:45

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: nagy hiba volt megjegyzem..az oroszok érték el bécset pl..

LallyPop 2013.08.12. 20:25:47

@$pi$: Szlovák szerverről kell nyomni.

Conchobar 2013.08.12. 20:26:00

@Nero Bianco: "Úgy hogy Csehszlovákiát meg a németek és a magyarok rohanták le közösen" - Ebből a lerohanásból annyi igaz, hogy a szlovák állam megalakulásakor (tehát Csehszlovákia felbomlásakor!) mi a gazdátlan Kárpátaljára, a németek meg Csehországba vonultak be

$pi$ 2013.08.12. 20:27:41

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
"Igen, jelentős volt a németbarát ukránok száma."

Csodálkozol? Egy tél alatt cirka 7 millióan haltak éhen. Plakátoltak, hogy "barbár az aki megeszi a saját gyerekét". A németek megdöbbentek, hogy milyen antiszemiták az ukránok... lehet, hogy volt rá okuk!

De tudom, ezek szerinted nem történtek meg.

A nevem Senki 2013.08.12. 20:28:25

@Nero Bianco: Tudomásom szerint a bécsi döntések a kor nagyhatalmai által elfogadott történések voltak (vagy legalábbis semleges álláspontot képviseltek). Továbbra sem értem, hogy miért akarsz egy szintre hozni egy agresszori tevékenységet egy jogi döntéssel. Te azt írtad, hogy a II. vh kitöréséért a németek a felelősek. Én erre azt válaszoltam, hogy a lengyel barátainkat az oroszokkal együtt támadták meg a németek. Azt szerettem volna ebből kihozni, hogy nem CSAK a németek a felelősek. Ezért nem értem, hogy hogyan jönnek ide a csehek. Az első bécsi döntésnem nem sok szerepe volt a vh kitörésében, a kor nagyhatalmai elfogadták / semlegesek voltak ebben a kérdésben.

buday008 2013.08.12. 20:29:04

k mindegy Hitlernek Goeringre kelett volna hallgatni.:_))))))))))

Nero Bianco 2013.08.12. 20:29:15

@buday008:
A háború logikája más.
A partraszállás után sem az volt a szövetségesek legnagyobb gondja, hogy a német belső területeket támadják, mert katonailag nem lett volna semmi értelme.

Amúgy ilyen értelemben a budapesti zsidóság alapértelmezésben a partraszállás miatt menekült meg.
Semmi más oka nem volt.

Conchobar 2013.08.12. 20:29:25

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Hát persze, hogy hamis. Hamarosan jön a következő törvény, hogy egy izraeli-magyar kettős állampolgár magyarságában kételkedni 1-5 évig terjedő börtönnel büntetendő

$pi$ 2013.08.12. 20:29:34

@Ándi bácsi: "Szlovák szerverről kell nyomni. "

Ajismagyar. :)

buday008 2013.08.12. 20:30:24

szép új világ jött el-egész eu lezülött tele bevándorlokkalxd király faja mi churchill bácsi? ja és a muszlim franciaország is De gaulle titkos álma. Eurábia:_))

LallyPop 2013.08.12. 20:30:43

@buday008: A Holocaust az mi?

propaganda:1. 6 millió áldozat (a fogorvosok 99%-a ezt ajánlja - tehát vmi megfogható dolog kell bele)

2. gázkamra - bifidus essensis, tehát kell vmi tudományosan hangzó rémületes lózung

Azt senki sem állítja hogy egy zsidó sem haltmeg, sőt sok meghalt, de a fenti 2 alapvetése a holomítosznak nem bizonyítható. Márpedig a kárpótlást emiatt fizeti a fél világ.

laci_52 2013.08.12. 20:31:24

@buday008: "féltek a németektől az amcsik meg nemigazán siettek"

Volt is félnivalójuk a németektől(pl. ellentámadás az Ardennekben), egyébként a németek védekezni is tudtak, nemcsak támadni.

Emellett a szövetségesek azért nem siettek, mert minél kisebb emberveszteséggel akartak győzni.

Ez utóbbi az oroszoknál nem volt szempont, hullottak is, mint a legyek: szemből a németek lőtték őket, hátulról az övéik nem engedélyezték a visszavonulást.

buday008 2013.08.12. 20:31:34

ezen dolgok mutatják meg ki mi volt...

Prosztó 2013.08.12. 20:32:24

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

En nem velemenyekrol beszelek, hanem levelekrol, feljegyzesekrol es irasos parancsokrol, valamint arrol, hogy Sztalin szemelyesen felugyelte a beszolgaltatasokat, kozvetlen eloidezojekent az ehinsegnek.

Ennek nincs koze a mai velemenyekhez. Tovabba, teljesen mindegy, hogy ehenveszejtenek valakit, vagy tarkon lonek.

Az attol nepirtas.

De hagyjuk is ezt a temat, nincs igazad abban, hogy a kommunistak nem irtottak embereket faji alapon, de bizony igen, es nem csak az ukranokat. Ezt a "dicsoseget" sem lehet toluk elvitatni.

Nem mintha lenne mar jalantosege, az erkolcsi megitelesen tul.

Tovabba, a megjegyzeshez, hogy a Gulag nem volt halaltabor, mert ott nem oltek meg kozvetlenul embereket. A nagy fenet nem. A Gulagokat pont ugy helyeztek el, foldrajzilag, alakitottak ki es lattak el (illetve, nem lattak el), hogy minel nagyobb legyen a halalozasi arany.

Emellett, a Cseka vezeteseval, cask az elso nagy terror alatt, gyakorlatilag hazhoz szerveztek ki a halalgyarakat.

Ajanlott film: The Chekist -> youtube

buday008 2013.08.12. 20:32:35

mondjuk ha választanom kell izrael és a muszlim európa közt-- előbbi..

buday008 2013.08.12. 20:33:15

ha már akkor ott azok győztek akik..

buday008 2013.08.12. 20:34:05

minél jobban megnézem ezt a churchilt annál nagyobb szarkeverő.xd

buday008 2013.08.12. 20:34:47

de csatáry laci bácsit kéne lesittelni... mainstream gondolkodás szerintxd

Nero Bianco 2013.08.12. 20:34:52

@Conchobar:
Csehszlovákia nem "felbomlott", hanem katonai erővel szétszedték.
A Lengyelek is megkapták pont ugyanazt az ultimátumot Hitlertől, mint a Csehek, csak a Lengyelek azt gondolták, hogy nekik van vér a pucájukban, a Csehek meg kilátástalannak ítélték a harcot.

Hitlernek két nagy mániája volt, az első a német egység, a második a keleti terjeszkedés.
Ebben a sorrendben.

Nero Bianco 2013.08.12. 20:36:38

@A nevem Senki:

A háborúért CSAK a németek a felelősek. Egészen pontosan CSAK a hitleri rezsim.
Ezt nagyon nem lehet más nyakába varrni.

_most_ 2013.08.12. 20:40:15

@Ándi bácsi: szlovák szerverről nyomod, akkor igazi bátor náci vagy :D

Conchobar 2013.08.12. 20:41:24

@Nero Bianco: Értsd már meg: Csehszlovákiába felbomlott, kiváltak belőle a szlovákok (az más kérdés, hogy a németek erre bevonultak Csehországba, a lengyelek meg Szilézia egy városába, mi meg a gazdátlanná vált Kárpátaljára)

A nevem Senki 2013.08.12. 20:42:15

@Nero Bianco: Esetleg megindokolnád, hogy miért gondolod ezt vagy te lezártad ezt a témát a csak mert csak érveléssel?

_most_ 2013.08.12. 20:43:27

@Conchobar: ja, az izraeli-magyar kettős állampolgároktól el kéne venni a magyar állampolgárságot, mint ahogy nagyra becsült szlovákok teszik :D

LallyPop 2013.08.12. 20:43:28

@_most_: Mi szlovákok már megoldottuk a problémát.

csavari 2013.08.12. 20:45:02

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Ha valamit nem kell komolyan venni az a tóra és a talmud! A hazugság özön gyűjteménye jobban megfelel a valóságnak! Nem csak azokhoz képest hanem a valóságban is a Kommunisták áldozatai című könyv kőkemény tények felsorolása!

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.12. 20:46:38

@Prosztó:

Az éhínség valóban nagyban mesterséges volt, de ezt nem is tagadja senki. Azt tagadják sokan, hogy a holodomor egy ukránellenes akció lett volna.

A gulágok pedig kényszermunka-táborok voltak, ez volt mindig a fő céljuk. Nem volt hülye Sztálin, hogy legyilkolja a munkaképes embereket.

LallyPop 2013.08.12. 20:46:40

@Nero Bianco: Naná persze.

1939ben Angliának és Franciaországnak külön-külön volt 5x annyi gyarmata, mint Németországnak.

Az ipari termelésük együtt nem érte el a német szintet.

Ezek után a németek teljes joggal kezdtek háborúzni.

Conchobar 2013.08.12. 20:46:53

@Nero Bianco: "A háborúért CSAK a németek a felelősek." - Miért? Mert nem ők üzentek hadat Angliának és Franciaországnak, hanem fordítva? Mert a francia-angol alaptalan biztatás miatt nyakassá váltak a lengyelek?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.12. 20:47:30

@csavari:

A te bajod, ha hiszel két francia bulvárszerző művében...

Nero Bianco 2013.08.12. 20:51:18

@Conchobar:
Egy frászt "bomlott fel".
Hitler erőszakkal szétszedte apránként, persze volt ehhez hümmögve nézegető asszisztencia is.
Hitler elképesztően erős diplomáciai majd később katonai nyomást gyakorolt Csehszlovákiára, amit végül sem Benes, sem Hácha nem bírt.
Hát ez volt a "felbomlott".
Nagyon nem magától.

$pi$ 2013.08.12. 20:52:57

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "Az éhínség valóban nagyban mesterséges volt, de ezt nem is tagadja senki. Azt tagadják sokan, hogy a holodomor egy ukránellenes akció lett volna."

Nyilván nem, simán csak a svédek meg a japánok ellen irányult. Az ukránok véletlenül épp féluton voltak.

"A gulágok pedig kényszermunka-táborok voltak, ez volt mindig a fő céljuk. Nem volt hülye Sztálin, hogy legyilkolja a munkaképes embereket. "

Jah, hogy is lehetett volna? Mondjuk ennyire naív és beszűkült dolgot még tőled sem vártam volna. Nincs is értelme elkezdeni beszélni róla, hogy hány sebből vérzik ez a kis elméleted.

csavari 2013.08.12. 20:56:22

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Csak hogy az a könyv dokumentumokon alapul és nem holokamú meséken!

HomicideWatch (törölt) 2013.08.12. 20:56:49

6 milliárd zsidót írtottak ki és van aki itt. 10-20 indiánt emleget, meg párezer négert. A kommunista zsidók sem öltek meg többet 100 embernél.
Ne hasonlítsuk már 6 milliárd zsidóhoz ezeket, akiket a palesztinok a Mai napig rettegésben tartanak. Szegény toleráns befogadò zsidókat.

HgGina 2013.08.12. 21:02:15

@Kivlov: remélem, lógni.

@Conchobar: ez méretes ökörség.

Nero Bianco 2013.08.12. 21:02:22

@A nevem Senki:
"Esetleg megindokolnád, hogy miért gondolod ezt"

-Hitler gazdaságpolitikája alapvetően egy háborúra készülő gazdaság felépítése volt, ellentétben európa többi országával.
-Az európai országok többsége gyakorlatilag szinte mindent beáldozott a béke érdekében, de Hitlernek soha semmi nem volt elég, háborút akart. Megkapta Ausztriát, megkapta a Szudéta vidéket. De tudjuk, hogy neki a "keleti német élettér" volt a mániája.
-Németországot sem érte katonai agresszió egyetlen európai állam részéről sem.
-Hitler viszont soha nem riadt vissza a háborús fenyegetőzéstől, és magától a háborútól sem.
-Nem Lengyelország támadta meg Németországot
-Nem Dánia támadta meg Németországot.
-Nem Hollandia támadta meg Németországot
-Nem Belgium támadta meg Németországot
-Nem Franciaország támadta meg németországot
-Nem a Szovjetúnió támadta meg Németországot

♔batyu♔ 2013.08.12. 21:07:43

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Jókora tévedésben vagy.

Direkt kivégző helyek is voltak, pld. Szekirka, Kolimai aranybányák.

Bizonyos rétegeket, pld. cári tiszteket eleve kivégezni küldtek, a lapjukon rajta volt az utasítás.

Amúgy ez később is megmaradt, az "árulók" bélyeget kapott emberek radioaktív anyagokkal bántak közvetlenül, bányákban, üzemekben.

A németek táborügyben mindent Sztálinéktól "loptak", a kápók pld. ott is a köztörvényesek voltak.

csavari 2013.08.12. 21:08:23

@HomicideWatch:

Állj neki újra számolni a zsidókat mert amikor elkezdték az egész holokamú szöveget 6 millióról hadováltak. Közben az Auschwitzi 4 milliós számból 1 millióra zsugorodott, a többi szám még nem is lett vizsgálva de furcsa módon mégis maradt a 6 millió, érdekes dolog ez a számtan de ennyire?

dr kíváncsivagyok 2013.08.12. 21:09:57

@buday008: Horthyt is szarozzák- történelmi tény európában mindenhol már gyilkolták a zsidóságot amikor nálunk még háborítatlanul élhettek.

??????

Conchobar 2013.08.12. 21:11:39

@Nero Bianco: Hát végülis apránként történt valami, mert volt 1938-as müncheni egyezmény (szudétavidék) az 1938-as bécsi döntés (magyarlakta déli sáv) végül 1939-ben Csehszlovákia felbomlása, Csehország megszállása

Conchobar 2013.08.12. 21:13:49

@HgGina: "ez méretes ökörség" - Melyik a méretes ökörség? Nem tudsz, vagy nem akarsz érthetően írni?

♔batyu♔ 2013.08.12. 21:15:24

@Ándi bácsi: Végül is az idő a németeket igazolta, ők győztek, persze a zsidók kezéből kell ehhez enniük.

Megvannak a munkatáboraik, sőt, ezeket maguk a keleteurópaiak építik fel maguknak, csak kicsivel kell többet fizetni, hogy ne kelljenek őrök, kerítés.

Bárhol vehetnek maguknak életteret, a világ legmagabiztosabb, leggazdagabb nemzete.

Valamikori legyőzőik egyre jobban kénytelenek felnézni a németekre.

Conchobar 2013.08.12. 21:17:42

@Nero Bianco: "-Nem Franciaország támadta meg németországot" - Komolyan támadni valóban nem támadott Franciaország, de ő üzent hadat Németországnak (1939.szeptemberének elején)

Nero Bianco 2013.08.12. 21:24:45

@Conchobar:
"de ő üzent hadat Németországnak (1939.szeptemberének elején) "

Hát, a franciák is meg az angolok is komolyan vettek pár egyezményt. Ha egyszer aláírták a lengyelekkel amit aláírtak, akkor a diplomácia szabályai szerint ezt kellett tenniük.

Hitler viszont nagyívben szart minden nemzetközi meg kétoldalú egyezményre. Neki a molotov-ribbentropp paktum csak annyit számított, hogy pillanatnyilag laufot kapott, de pontosan tudta, hogy az első adandó alkalommal meg fogja szegni.

A helyzet az, hogy Hitler nélkül speciel nincs II. Vh.
Ez a helyzet, erre tanít bennünket a történelem.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.08.12. 21:24:46

@♔batyu♔: Ha megfigyeled, akkor a németeket nem is merik baszogatni. Oztt tartunk, hogy a náci rémtetteket a magyarok hajtották végre egyedül...

Conchobar 2013.08.12. 21:25:26

@Nero Bianco: "Németországot sem érte katonai agresszió egyetlen európai állam részéről sem. -Hitler viszont soha nem riadt vissza a háborús fenyegetőzéstől, és magától a háborútól sem" - Hát az nagy csoda, hogy az erősebb és felkészültebb mer fenyegetőzni, sőt háborút kezdeni, a gyengébb meg nem

zobod 2013.08.12. 21:26:48

@♔batyu♔: németek meg nácik közt mindenképpen különbséget kell tenni. A nácikat semmi nem igazolta, elbuktak. Bármelyik társadalmi kor mércéje szerint kegyetlen, militáns hódító, agresszor rendszer volt a nemzetiszocializmus. Az ókorban talán siker lehetett volna - az istenített egykori birodalmak is ugyanilyen kutyák voltak - de a XX. sz-ban, pláne a XXI. sz-ban semmi helye annak a világképnek.

A németekről meg annyit, hogy történelmi tény: nekik aztán mindegy, hogy császáruk van, führerük, vagy liberális demokráciájuk, Európa vezető politikai-gazdasági hatalmát simán képesek összehozni. A mindenkori német vezetők felelőssége, hogy ilyen potenciálú népből mit hoznak ki: elképesztő pusztítást mint a kefebajszos, vagy elképesztő prosperitást mint a mostani vezetőik.

$pi$ 2013.08.12. 21:27:22

@Nero Bianco: "Hát, a franciák is meg az angolok is komolyan vettek pár egyezményt. Ha egyszer aláírták a lengyelekkel amit aláírtak, akkor a diplomácia szabályai szerint ezt kellett tenniük."

Lah, vicces. Tényleg ezt kellett tenniük: hadat üzentek a németeknek, aztán hátradőltek a fotelben és végignézték mi történik. Rohadtul komolyan vették, de most tényleg!

♔batyu♔ 2013.08.12. 21:27:34

@dr kíváncsivagyok: Horthy-t a kommunisták és a liberálisok alapvetően egy negatív, afféle buta, felfuvalkodott arisztokrata politikusnak tartják, pedig egyáltalán nem volt ilyen. Persze kellett a negatív alak a komcsiknak és a libsiknek is, pozitív alak nekik ugyanis egyáltalán nem volt.

Horthy feltűnően jól sakkozott, amíg megtehette. Persze szerencsénk is volt, Hitleréknek tőlünk az élelmiszer és nem a terület kellett.

♔batyu♔ 2013.08.12. 21:28:32

@dr. Kóser Malac: Igen, ráadásul ami gáz, ezt lassan maguk a németek is elhiszik.

Muzsikok közt 2013.08.12. 21:30:21

@♔batyu♔: Nincsenek németek.

A német, nem véletlenül, európa legagymosottabb nemzete lett. A zsidótvek előtt az újságírók 60%-a volt zsidó Németországban, ma a zsidók már tanultak az esetből, a média 100%-ig cionista. A PC cenzúra még Magyarországnál is durvább.

Conchobar 2013.08.12. 21:33:47

@Nero Bianco: "A helyzet az, hogy Hitler nélkül speciel nincs II. Vh." - Ez egy nagy baromság. Amíg az atombombák főszereplői nem lettek a dolognak, addig a nagyhatalmak rendszerszerűen megmérkőztek egymással, ilyen-olyan ürügyekkel (spanyol örökösödési, lengyel örökösödési, osztrák örökösödési, hétéves, majd a napóleoni, a krími, a porosz-osztrák, porosz-francia, 1.világháború). Valamilyen világra kiterjedő háború biztosan kitört volna Hitlerék nélkül is (a nagyhatalom Németország részvételével)

♔batyu♔ 2013.08.12. 21:34:42

@zobod: Ez szerintem rizsa, Hitler a háta mögött álló támogató nagytőkések nélkül szerény festőként végezte volna valamelyik német elmegyógy intézetben.

Annyi, hogy ezek a nagytőkések felismerték, háború nélkül is lehet olcsó munkaerőt és területeket szerezni. Egész országokat is.

Egyszerűen a kapitalizmus arról a szintről továbbfejlődőtt, egy Hitler ma képtelen eljutni a hatalomig.

A náci ma polgári demokráciában ugyanolyan anakronizmus, mint egy Hitler szerű diktátor, mert nácit csak egy ilyen állíthat elő, de csak akkor, ha komoly hatalma van.

Conchobar 2013.08.12. 21:35:13

@Nero Bianco: "Hát, a franciák is meg az angolok is komolyan vettek pár egyezményt" - Dehogy vettek, semmit nem csináltak Lengyelország megsegítése érdekében

Szúnyog 2013.08.12. 21:36:09

@buday008: Nem mindegy, hogy mennyi az áldozat. Esetükben ugyanis ez számlázási alap.

♔batyu♔ 2013.08.12. 21:38:11

@Zuckerbrot: "A PC cenzúra még Magyarországnál is durvább. "

Ezzel egyetértek, az az ára a jólétüknek.

Nero Bianco 2013.08.12. 21:39:42

@Conchobar:
"semmit nem csináltak Lengyelország megsegítése érdekében "

Mert nem tudtak.
Ez volt a "vicces háború", ami azután Dunkerquenél véget ért.

Nero Bianco 2013.08.12. 21:42:13

@Conchobar:
"Valamilyen világra kiterjedő háború biztosan kitört volna Hitlerék nélkül is"

Én nem ismerek olyan tényeket és összefüggéseket, ami alapján ezt határozottan kijelenthetnénk.

Maradjunk a történelmi tényeknél.
Ezt a II. Vh-t speciel Hitler erőltette, senki más.

Lopez de Futastan y Ramodon 2013.08.12. 21:42:38

@Nero Bianco: Egy picit még olvass utána. Ez így még mindig felszínes.
Olyanokra keress rá, hogy mit csináltak a lengyelek a németekkel Danzig-ban, ezzel kapcsolatban milyen tárgyalások folytak, stb. stb.

♔batyu♔ 2013.08.12. 21:45:05

@Nero Bianco: Sztálinnak is elég komoly terjeszkedési tervei voltak, Hitler nem véletlenül félt tőle. A Barbarossa hadművelet megelőző csapás volt, más tészta, hogy ezt később ki merte volna leírni, főlek keleten.

Shopping 2013.08.12. 21:45:11

Ismét a tények:

-Mao 50 millió áldozat

-Sztálin 20 millió áldozat

-Hitler 6 millió áldozat

Maradjunk annyiban, hogy vannak akiknek érdekük a sajnálkozás fenntartása.

Van-e emléknapja a fenti kettő népirtás áldozatainak? NINCS
Börtönbe kerülsz-e ha azt mondod nyilvánosan hogy Sztálinnak nem voltak haláltáborai? NEM

Hol az egyenlő mérce????

Marketingből ötös

Conchobar 2013.08.12. 21:47:04

@Nero Bianco: "Mert nem tudtak" - Vagy inkább nem akartak. Gondolkodtak, hogy beszállnak a finn-szovjet háborúba, aztán elhatározták az angolok Norvégia megszállását, ebben viszont a németek beelőzték őket. Aztán jött Dunkerque, aztán megaz, hogy az angolok szétlőtték a franciák hajóit

zobod 2013.08.12. 21:49:36

@♔batyu♔: Az I. VH utáni békediktátumokba bele volt kódolva egy újabb nagy háború a vesztesek és győztesek közt. Hitlert a nagytőke azért támogatta, amiért a társadalom jelentős része: mert Németország belegebedt a jóvátételbe, és ez sem a nagytőkének, sem a lakosságnak nem volt tovább vállalható. Egyszerűen kellett egy olyan politika, ami felvállalja, hogy vége a jóvátételnek. A társadalom minden rétege, a kisembertől az iparbárókig ezt akarta. Pechükre a nemzetiszocialistákban találták meg a választ. Aligha egy szétszakított, lerombolt országot, és halott németek millióit akarták másfél évtizeden belül, mikor Hitler fejébe nyomták a csörgősipkát '33-ban. Persze utólag könnyű okosnak lenni, de tény, hogy a nácizmus természetéből következik az agresszió, leigázás és mindaz, ami a végén Németország szövetségesek általi totális lezúzásával végződött.

Muzsikok közt 2013.08.12. 21:51:41

@Shopping: A 6 millió zsidó áldozat kamu.

$pi$ 2013.08.12. 21:52:51

@Nero Bianco:
"Maradjunk a történelmi tényeknél."

Te mondtad, hogy:

"A helyzet az, hogy Hitler nélkül speciel nincs II. Vh."

úgyhogy ezt a alternatív történelem folózgatást te nyitottad. A "hitler nélkül nincs vh" és a "hitler nélkül is vh lett volna" egyformán nélkülözi a történelmi tényeket.

"Ez volt a "vicces háború", ami azután Dunkerquenél véget ért. "

Semmi vicces nem volt benne, furcsa háborúnak vagy hamis háborúnak (phoney war) hívják. Legalábbis azt hiszem hallottam olyat, hogy furcsa háborúnak hívták, a poney war az elterjedt.

Conchobar 2013.08.12. 21:53:13

@Nero Bianco: "'Valamilyen világra kiterjedő háború biztosan kitört volna Hitlerék nélkül is'. Én nem ismerek olyan tényeket és összefüggéseket, ami alapján ezt határozottan kijelenthetnénk.." - Ha soha nem hallottál még Japánról, Mandzsúriáról, Kínáról, meg az USA-ról, meg a hatalmi ellentéteikről. Továbbá, arról, hogy Németország és Olaszország is elégedetlen volt az 1.világháború utáni helyzetével, sőt mi is, az oroszok elégedetlenek voltak vele. Ha nem akarunk tudomást venni a puskaporos hordókról, akkor mondhatjuk, hogy Hitler a falurossza egyedül

Muzsikok közt 2013.08.12. 21:54:32

@zobod: Vegyük azt is figyelembe hogy Németország ipari kapacitása az USA után a 2. volt a világon, nagyobb mint Angliáé+Franciaországé.

És ehhez majd nulla gyarmatbirodalom társult.

Mennyivel volt jogosabb az angol birodalom (és az ő fajvédő ideológiájuk), mint a német?

♔batyu♔ 2013.08.12. 21:56:19

@Shopping: Különösen annak fényében, hogy a németek egyáltalán nem csak zsidókat küldtek munkatáborokba. Az odaküldött oroszok, lengyelek, franciák száma ismeretlen (persze egymással versenyezve ők is a hasukat csapkodhatnák).

Csak az 1943-as tavaszi offenzíva során Hitlerék több mint egy millió orosz hadifoglyot ejtettek. A civil áldozatok külön tészta.

Muzsikok közt 2013.08.12. 21:56:38

@zobod: + az USA még 41ben is Hitlerbarát volt, a közvélemény meg németbarát.

Hitler helyében én támadtam volna.

Nero Bianco 2013.08.12. 21:59:46

@♔batyu♔:
"Hitler nem véletlenül félt tőle"

Hitler speciel egyáltalán nem félt Sztálintól. Az ő elképzelései szerint a Wehrmachtnak 3-4 hónap alatt le kellett volna gázolnia a szovjeteket.

A Barbarossa nem megelőző hadművelet volt, hisz Hitler többször kinyilvánította azt a véleményét, hogy Németország jövője a keleti területek elfoglalása.
Ebben soha nem volt semmi "megelőzés".

♔batyu♔ 2013.08.12. 22:02:08

@Nero Bianco: Mesterházy is állandóan azt mondja, hogy Orbán legyőzhető.
Mégis, mit mondjon?

Ettől még simán lehetett megelőző hadművelet.

marosy 2013.08.12. 22:02:41

Mindjárt krokodill könnyeket fogok hullatni, ahogyan a sok százezer tatár által kiirtott magyarért is.

marosy 2013.08.12. 22:07:15

Balázs, mindenkinek jobb lenne, ha alijáznál. Nekünk mindenképpen.

zobod 2013.08.12. 22:07:38

@Nero Bianco: mint ahogy a nyugati hódítások sem célja sem ez volt. A szomszédok megtámadása, leigázása a rendszer természetéből következett.

Conchobar 2013.08.12. 22:12:24

@Nero Bianco: "Hitler speciel egyáltalán nem félt Sztálintól" - De nem is volt rá igazából oka. Sztálin 1939-re fejezbe be a szovjet hadsereg tisztikarának és főtisztjeinek kiirtását, ami alaposan meggyengítette az orosz had parancsnoki rendszerét, hiszen a kiirtottak helyébe zöldfülűek kerültek. Meg is látszott a dolog a háború elején

Nero Bianco 2013.08.12. 22:13:42

@♔batyu♔:
"Ettől még simán lehetett megelőző hadművelet. "

Viszont egyetlen írásos feljegyzés sem, ami az akkori időkből származik, ezt a feltételezést nem támasztja alá.
Szó nem volt semmiféle "megelőző" hadműveletekről.
A katonai tervek egészen pontosan az erőforrások megszerzésére, illetve az élőerő megsemmisítésére koncentráltak.
És azzal számoltak, hogy 41 telére a szovjetúnió mint állam már nem létezik.
Hát nem ez a "megelőző csapás".

Stohl András 2013.08.13. 02:14:10

"Körülbelül 15000 – igen, tizenötezer! – embernek ez miatta nem adatott meg."

KEVES !

Nero Bianco 2013.08.13. 07:24:03

@Shopping:
"-Hitler 6 millió áldozat "

Ennek fuss neki mégegyszer

Nero Bianco 2013.08.13. 07:34:59

@♔batyu♔:
"Ettől még simán lehetett megelőző hadművelet. "

De tudjuk, hogy nem az volt.
Hitler szándékai egészen világosak voltak. Sokszor beszélt arról, hogy a keleti területfoglalások biztosítják majd a német hegemóniát.
Számtalanszor beszélt arról, hogy miért van szüksége a német birodalomnak a keleti területekre, hogyan kell a német lakosság betelepítésével és a helyiek kiirtásával a birodalmat megerősíteni.

Állam-vizsga 2013.08.13. 08:32:48

Elolvastam az első kb. 50 kommentet. Szép képet ad Magyarországról.

willdattaa 2013.08.13. 10:45:23

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Például a csecseneket. Az egész népet deportálták.
süti beállítások módosítása